Sunday 15 March 2015

#np Sakura









Bagaimana ujian hari ini menjadikan anda seorang yang baru pada esok hari. Bagaimana kritikan yang anda terima pada hari ini mengubah kelakuan anda pada esok hari. Kau over hari ini, then ada orang tegur kau. Sentap ! Tapi bagi aku, the good point yang orang tu sampaikan lagi bermakna kot dari nak layan sentapan tu. Time tu,aku reflek diri. Takde masa nak memarah. Kau telan jelah teguran tu. Sebab, Allah takkan hantar orang tu dekat kau if takde sebab. 

Pergi ambil sejadah, minta tolong dekat Allah. Minta tolong untuk dikuatkan hati. Untuk berubah, pada esok pagi. We know that everyday is a brand new day. And aku confirm, esok pagi kau bangun kau dah tak sentap dah. Kau senyum. Kau kuat. Kau bertungkus lumus untuk jadi lebih baik. Tapi, jadi baik bukan untuk orang yang tegur kau tu. Tapi kau jadi baik untuk kau. Untuk masa depan kau. Untuk apa apa jelah, kau spesifikkan lah sendiri untuk apa kau jadi baik tu. Sebab itu semua, hak kau. 

Yang penting, kau dah jadi baik. Letak tangan dekat hati, sambil bisik dengan hati," Terima kasih sebab terima teguran." 

Setiap kali sembahyang, doakan setiap orang yang dah berjaya jadikan kau baik tu. Biar dia pun dapat rahmat. Dunia akhirat. 

Doa diam diam je sudah. 

Dulu kecik-kecik zaman tak matang relevan lah kot kau nak tarik muka sakit hati balas dendam dekat orang yang rabakkan hati kau tu. Bila dah besar besar ni, aku rasa semua dah boleh handle sendiri kot hati masing-masing. Kan. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment