Thursday 28 February 2013

Aku Ingin MencintaiMu




Tuhan betapa aku malu
Atas semua yang Engkau beri
Padahal diriku terlalu sering membuatMU kecewa

Entah mungkin kerna ku terlena
Sementara Engkau beri aku kesempatan berulang kali agar aku kembali

Dalam fitrahku sebagai manusia untuk menghamba padaMU
Betapa tak ada apa-apanya aku dihadapanMU

Aku ingin mencintaiMU setulusnya sebenar-benar aku cinta
Dalam doa Dalam ucapan Dalam setiap langkahku

Aku ingin mendekatiMU selamanya
Sehina apapun diriku
Ku berharap untuk bertemu denganMU Ya Rabbi

Merujuk pada lagu,mirip lagu cinta.Benar,ia lagu cinta.Tetapi cinta yang dimaksudkan adalah cinta kepada Allah.Kelmarin pertama kali aku mendengar lagu ini,jatuh cinta dibuatnya.Allahu.Tertampar dengan bait liriknya.Sangat menyentuh.Terasa diri ini kerdil.Terasa diri ini tiada punya apa pun melainkan Dia,Allah SWT.

Ya Allah,Ya Allah,Ya Allah.Terasa dekat Allah itu dengan aku.Ya,dekat.Acapkali diri ini tersungkur,tetapi nikmat ujian dariNya membuatkan aku belajar setiap inci hikmahnya.Terima kasih buat sahabat yang sentiasa menyokong,menyumbang kata-kata semangat.Terima kasih aku ucapkan.Jazakallah.Dari nasihat itu sedikit sebanyak membuat minda aku terbuka dan dengan perlahan hati meredhakannya.


Allah tidak pernah melupakan hambaNya.Tetapi insan yang bersifat hamba itu yang selalu lupa kepadaNya.Untung,Allah tidak pernah menghukum tanpa sebab.Dia Ar-Rahim.Penyayang sungguh.Selalu memberi peluang untuk kita bertaubat.

Jika kita mempunyai rasa kehambaan yang tinggi,kita tidak akan rasa apa yang kita miliki ini adalah milik kita.Semua Allah punya -Prof Dr. Muhaya








No comments:

Post a Comment