Saturday 3 September 2016

Diam Tak Semestinya Kalah




Aku, adalah manusia yang paling paling paling percaya dengan 'the power of silence'
Aku, adalah manusia yang orang boleh permalukan tanpa henti
Aku, akan rela dipermalukan dan aku akan terima semua sebagai positiviti
Aku, adalah manusia yang boleh bersabar to the fullest 
Aku, adalah manusia yang akan berdiam walau dihentak
Sampai orang yang hentak aku akan sakit hati sebab aku diam tanpa balas
Aku, tidak akan buat apa apa

Aku, akan balas semuanya dengan kejayaan aku
Aku, akan hentak kau balik cuma dengan pencapaian aku
Sampai kau tersentak
Aku, akan buktikan yang aku tak jatuh dek hentakan
Aku, akan buktikan yang kau silap hentak orang

Aku, syukur banyak pada Allah
Aku, banyak dapat apa yang aku tidak minta
Aku, kecapi satu satu impian
Alhamdulillah

Kau, yang kononnya menghina kata sudi mengipas aku dipelamin nanti
Ya, kau. Kau tunggu aku buktikan
Kau yang pertama aku serahkan undangan
Terima kasih permalukan aku
Tanpa kau selidik dulu, sedap kau ludah
Aku, tidak akan dendam
Aku, cuma bersemangat untuk memberi bukti

Dan aku minta pada orang, jangan keluarkan kenyataan tanpa kau selidik
Kau sendiri tahu aku jenis pendiam
Nak tahu, tanya
Bukan pakai sembur

Bukan buat pada aku saja, buat juga pada orang lain
Ramai orang jenis pendiam
Bukan seorang dua

Kena pada kau, tahu juga kau marah 


"Sesiapa yang menasihatimu secara sembunyi sembunyi, maka dia benar benar menasihatimu.
Sesiapa yang menasihatimu di khalayak, dia sebenarnya sedang menghinamu."

[Imam Syafie]

No comments:

Post a Comment